Konflikthåndtering 3 – (Affektudbrudsmodellen)
Webinaret Konflikthåndtering 3 – Affektudbrudsmodellen introducerer til Psykolog Bo Hejlskov Elvéns beskrivelse af Affektudbrudsmodellen, som er en systematisk måde at reflektere over praksis og at forebygge kaossituationer i demensomsorgen. Webinaret tager dig gennem 6 trin, som fortæller om, hvordan du med fordel kan agere og i de forskellige faser af en kaossituation. Affektudbrudsmodellen viser, hvordan du kan bruge metoden både som en forebyggende model, men også retrospektivt, hvis der har været en kaossituation, som skal evalueres.
Webinaret indeholder spørgsmål til refleksion og en litteraturliste.
Webinaret indeholder punkterne:
- Affektudbrudsmodellen
- Hverdag
- En udløsende faktor
- Optrapning
- Kaosfasen
- Nedtrapning
- Hverdag
- Spørgsmål til refleksion
- Litteraturliste
Efter webinaret Konflikthåndtering 3 – Affektudbrudsmodellen, har du viden om, hvordan du med fordel kan gennemgå de forskellige faser af en kaossituation. Du har indblik i, hvordan du med fordel kan agere i de forskellige faser, så du med pædagogiske indsatser kan minimere risikoen for konfliktoptrapning og kaos. Du ved, hvordan en systematisk arbejdsmetode kan fremme den faglige refleksion i en medarbejdergruppe og skabe fælles valg for fremtidig praksis i demensomsorgen. Webinaret skaber grundlag for refleksion og dialog mellem ledere, medarbejdere og pårørende i ældre- og demensomsorgen.
Du har som deltager i webinaret mulighed for at blive medlem af den lukkede facebookgruppe, Webinar Resopti, hvor spørgsmål, kommentarer og forslag kan deles til gavn for alle. Kontakt gerne Resopti, hvis I på jeres arbejdsplads ønsker at implementere systematiske arbejdsmetoder i demensomsorgen, som kan forebygge aggression og andre Adfærdsmæssige og psykiske symptomer ved demens (BPSD).
-
Konflikthåndtering 3 - Webinar