Intro til KRAP
• Målgruppe: Webinarets målgruppe er medarbejdere og ledelse i ældre- og demensomsorgen og på bosteder
• Varighed: 14:31 min
• Underviser: Lene Metner, adm. direktør, aut. psykolog og partner i PsykologCenteret. Eneudbyder af de evidensbaserede KRAP metoder. www.krap.com
I webinaret intro til KRAP giver Lene Metner, der er adm. direktør, aut. psykolog og partner i PsykologCenteret en indføring til hvilket menneskesyn, hvilken tænkning og hvilken værktøjskasse, der tages afsæt i ved brug af KRAP metoden. Lene udfolder vigtigheden af en ressource- og relationsforståelse, som tager afstand fra at betragte individet som problem. Med bevidsthed om dette og ansvar for egne professionelle handlinger vil praksis afspejle menneskesynet. Lene beskriver, at medarbejdere må holde fokus på at ændre egen praksis, så det kommer til gavn i samarbejdet med personen, som har behov for hjælp. Hun beskriver, hvordan: Kognitiv, ressourcefokuseret, relationelle, anerkendelse, mestringsstrategi, færdighedstræning og praksis er helt centrale elementer i KRAP. I webinaret får du en indføring i, hvordan der kan arbejdes systematisk og ensartet den grundlæggende søjlemodel, som indeholder de tre faser om viden, refleksion og indsatser. Webinaret afsluttes med Spørgsmål til refleksion og du kan bruge litteraturlisten som inspiration til at søge yderligere viden.
Webinaret indeholder punkterne:
• Hvad er KRAP?
• De vigtige elementer i KRAP
• Systematikken i KRAP
• Spørgsmål til refleksion
• Litteraturliste
Når du har set webinaret intro til KRAP, har du hørt Lene Metner, der er adm. direktør, aut. psykolog og partner i PsykologCenteret give en indføring til hvilket menneskesyn, hvilken tænkning og hvilken værktøjskasse, der tages afsæt i ved brug af KRAP metoden. Du kender til vigtigheden af en ressource- og relationsforståelse, som tager afstand fra at betragte individet som problem. Du har hørt om, at bevidsthed om dette og ansvar for egne professionelle handlinger vil praksis afspejle menneskesynet. Efter webinaret har du hørt Lene beskrive, at medarbejdere må holde fokus på at ændre egen praksis, så det kommer til gavn i samarbejdet med personen, som har behov for hjælp. Hun beskriver, hvordan: Kognitiv, ressourcefokuseret, relationelle, anerkendelse, mestringsstrategi, færdighedstræning og praksis er helt centrale elementer i KRAP. Du har fået en indføring i, hvordan der kan arbejdes systematisk og ensartet den grundlæggende søjlemodel, som indeholder de tre faser om viden, refleksion og indsatser. Webinaret afsluttes med Spørgsmål til refleksion og du kan bruge litteraturlisten som inspiration til at søge yderligere viden.
-
Hjulet